ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ

Ο ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΑ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ







Τρίτη 28 Απριλίου 2009

Καζαντζάκης (in memoriam)

..........Να αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω..........

....Πειθαρχία, να η ανώτατη αρετή. Έτσι μονάχα σοζυγιάζεται η δύναμη με την επιθυμία και καρπίζει η προσπάθεια του ανθρώπου. Να πως με σαφήνεια και με σκληρότητα να καθορίζεις την παντοδυναμία του νου μέσα στα φαινόμενα και την ανικανότητα του νου πέρα από τα φαινόμενα΄ πρι να κινήσεις για τη λύτρωση. Αλλιώς δεν μπορείς να λυτρωθείς.......

https://share.acrobat.com/adc/document.do?docid=38af5345-7075-49c2-af4c-5364a2f52477

Για όσους θέλουν να "δουν"....Κατεβάστε και διαβάστε!

Όσες φορές και να διαβάσω την Ασκητική, πάντα εντυπωσιάζομαι για το τι γράφτηκε σε σχετικά λίγες λέξεις. Η συμπύκνωση και ταυτόχρονα η απλόχερη διείσδυση στα εσώτερα και μύχια του Ανθρώπου, από έναν πανεπιστήμονα της Ψυχής. Δεν ήταν ο Καζαντζάκης για μας, για την κακομοιριά μας, για τα μούτρα μας, για τη θρησκοληψία και γενικά την ιδεοληψία μας. Έριξε μαργαριτάρια στους χοίρους (που 'παθαν και γρίππη).

Υ.Σ. Προς κάθε ενδιαφερόμενο

Άστε τα μεγάλα λόγια γι'αυτούς που τα μπορούν.

Για αυτούς που τα 'χτισαν και έμειναν μνημεία ενός Πολιτισμού, που πολλοί το μελετάνε και λίγοι το σέβονται πραγματικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: